Кадрові ініціативи президента: доцільність призначення на посади в Чернівцях

Президент Володимир Зеленський запропонував чергову «порцію» кадрових призначень. Глава держави звільнив або відсторонив від посади 15 голів облдержадміністрацій, замість яких були призначені 12 тимчасово виконуючих обов'язки голів ОДА. Детальніше на yes-chernivtsi.

Кадровий вакуум Президента

І це ще не все. Президент знову підписав подання про відсторонення Павла Клімкіна з посади міністра закордонних справ України, але на цей раз паралельно вніс до Верховної Ради подання на призначення главою МЗС Вадима Пристайко, зараз займає посаду заступника глави АП.

Що стосується міністра оборони, поки ніяких відповідних подань від глави держави немає, що свідчить про відсутність певної кандидатури. У той же час в парламент вперше надійшло подання Володимира Зеленського про згоду Верховної Ради на відсторонення Юрія Луценка від посади генерального прокурора України.

Є юридична позиція, пов'язана з тим, що, незважаючи на зміни до закону про прокуратуру щодо того, що генеральний прокурор не повинен мати юридичної освіти, інші норми закону про прокуратуру свідчать про те, що прокурором Генеральної прокуратури може бути лише людина, яка має юридичну освіту .

Правда, деякі експерти і народні депутати вже виступили із заявами, що парламент не зможе звільнити чинного генпрокурора через слабку юридичної мотивації в поданні президента. А деякі взагалі вказують на те, що це зроблено спеціально, щоб Луценко поки залишався на своїй посаді.

Що собою являють в.о. голів облдержадміністрацій, поки говорити рано, їх мало хто знає. Тим часом, мало не щодня виникають скандали з приводу окремих кандидатур у виборчих списках президентської партії «Слуга народу», які керівництву політсили доведеться «підчищати».

кадри

Де знайти надійних фахівців?

Як експерти оцінюють кадрову політику президента? Безумовно, у Зеленського існує серйозний кадровий голод. Але якщо подивитися на призначення голови СЗР, то, по крайней мере, це людина, яка має відповідних професійний досвід. Що стосується його медалей від ФСБ, то не будемо забувати, що за нашою владою тягнеться серйозний шлейф минулого.

Коли певна група йде до влади і має свого лідера, вона, як правило, вже готова керувати, а не діє за принципами бізнесменів. Потрібно усвідомлювати, що правила політики відрізняються від правил бізнесу. Це стосується зокрема і кадрової політики. Тут не діє принцип вирішувати проблеми по мірі їх виникнення.

Тому такі кроки можуть серйозно відбиватися на державній безпеці і довірі до органів державної влади взагалі. Без ефективної комунікації, без підбору досить прозорих людей, згадані кадрові кроки можуть бути вкрай безвідповідальними по відношенню до держави.

Якщо говорити про інші кадрові призначення, то вони також відбуваються, скоріше, за принципом наближеності, ймовірною лояльності, але не професійності і патріотизму. В умовах війни це вкрай небезпечно, адже в таких війнах дуже важливою є соціальна стійкість. В даний час ми маємо великий ризик дезорієнтації суспільства після кадрових призначень.