Вівторок, 1 Грудня, 2020

Ненаситна реклама від народних депутатів: порахуємо витрати обранців

Скільки і що задекларували чернівецькі депутати після перемоги на виборах

Кожного року запроваджують деклараційну кампанію, всі особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, мають подати свої декларації про майновий стан за рік....

Каспрук vs Продан: неприхована боротьба мера з секретарем міської ради

Після усунення з посади обраного прямим голосуванням міського голови Олексія Каспрука, група секретаря міськради Василя Продана стала уже й формальним центром ухвалення рішень у...

Що зробив Продан з Чернівцями після повалення мера з посади

Чернівчани оцінюють період керування містом нової команди на чолі зі секретарем Василем Проданом неоднозначно. З одного боку, нарешті розпочали ремонт головних магістралей, з іншого...

Хто претендував на пост депутата у Чернівцях і проводив брудну кампанію

Основні фаворити мажоритарної кампанії 201 округу: вчителька молодших класів Олена Лис, яка йшла під брендом «Слуги народу», Оксана Продан, котра бере на озброєння найбільш...

На місцевих виборах Центральна виборча комісія зареєструвала 21 кандидата у депутати Верховної Ради на 201-ому окрузі з центром у Чернівцях (пізніше – 20, оскільки напередодні нардепка Оксана Продан зняла свою кандидатуру з виборів). Кожен з імовірних народних обранців, аби привернути увагу виборців, по-різному проводив агітаційну кампанію. Хтось за лічені години ремонтував дорогу, інший – записував численні мотиваційні ролики, без яких нині важко уявити день, проведений у фейсбуку чи інстаграмі. Дехто влаштовував публічні розгроми «попередників» чи красувався «новими обличчями» на частині міста. Далі – на yes-chernivtsi.

Рекламу замовляли майже всі

Але майже всі без винятку просували свої публічні сторінки у соцмережах, закликаючи виборців зробити начебто правильний вибір. Тому підрахуємо, скільки грошей на рекламу у Фейсбуці витратили кандидати в народні депутати від округу №201. Нагадаємо, інформацію про рекламу, пов’язану з соціальними питаннями, виборами або політикою, можна переглянути у відкритому доступі в «Бібліотеці реклами».

У декількох кандидатів не було публічної сторінки, з якої можна було б запустити рекламу. Серед них:

  1. Юрій Андрусяк – самовисуванець.
  2. Юрій Герасимчук – «Сила людей».
  3. Мирослав Гуцул – «Патріот».

У переліку ймовірних майбутніх обранців були і ті, хто має активну або неактивну агітаційну рекламу. Але інформація про неї прихована. Це означає, що вони маркували свою рекламу не за правилами мережі. Були серед кандидатів такі, хто витратив менше 100 доларів на рекламу, тому Фейсбук не показує точну кількість коштів.

реклама

Реклама не допоможе модернізувати місто

Далі презентуємо вам ТОП-6 кандидатів із 201 округу, які витратили на рекламу найбільше.

6 місце – Олександр Пуршага – «Батьківщина», 172 долари.

5 місце – Василь Зазуляк – «Свобода», 248 доларів.

4 місце – Наталія Фрунзе – «Європейська солідарність», 332 долари.

3 місце – Микола Федорук – самовисуванець, 624 долари.

2 місце – Оксана Продан – самовисуванка. Хоча вона зняла свою кандидатуру з виборів, активна реклама її передвиборчої агітації діяла до 14 липня. Загалом на передвиборчу кампанію екскандидатка витратила 883 долари.

1 місце – Олена Лис – «Слуга народу», 3446 доларів.

Також хочемо нагадати, що всі дані про рекламу ми взяли з офіційних сторінок кандидатів. Хоча, як можемо помітити, багато хто з народних обранців надає перевагу поширенню реклами з інших, непрофільних сторінок. Таким чином дехто «обходить» систему і не повідомляє загалу реальні цифри, витрачені на рекламу у соціальних мережах.

Підсумувавши кошти, які витратила (тільки у Фейсбуці) шістка «найщедріших» кандидатів, загалом вийшло 5705 доларів. Це, якщо перевести на національну валюту, станом на 16 липня складало майже 150 тисяч гривень.

Якщо сконвертувати ці кошти через портал публічних закупівель Prozorro, то у Чернівцях можна було б зробити щось із такого переліку:

  1. Збудувати дитячий майданчик на Хотинській.
  2. Капітально відремонтувати тротуари для встановлення пандусів на вулиці Банковій.
  3. Зробити поточний ремонт вулиць Аксенина та Федьковича.
  4. Озеленити вулиці Бандери, Франка та, доплативши 40 тисяч, Університетську.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Обов’язки мера міста: що зобов’язаний робити чернівецький голова?

Якщо ви думаєте про те, щоб балотуватися на посаду мера або працювати в муніципальному уряді, спершу уточніть, як функціонує місцева влада. Не...

Як ЗМІ висвітлюють місцеві вибори 2020 року в Україні та Чернівцях

Українці прийшли на виборчі дільниці 25 жовтня. Поки остаточні результати все ще підтверджуються, але вже зараз можна потенційно говорити про переможців та...

Вердикт Володимиру Зеленському: що зробив Президент для України та Буковини за час очільництва?

Зовнішня політика України під час головування Володимира Зеленського характеризується продовженням інтеграції з НАТО та ЄС та метою припинення конфлікту на Донбасі. Порівняно...

Центр екстреної медичної допомоги у Чернівцях розповсюджує політичну рекламу

Досить часто напередодні виборів або під час агітаційної політичної кампанії кандидати використовують у цілях популяризації себе чи своєї партії сторонні ресурси. Не...

Колишній власник партії «Рідне місто» – претендент на посаду заступника голови ОДА

На сайті Національного агентства з питань запобігання корупції з’явилася декларація Романа Скигара з метою його претендентства на посаду заступника голови Чернівецької обласної...